20.3.10

ev sabunu

anneannemin özenle çitilediği gibi
çitiliyorum geleceği
ellerim acıyor
kazan kazan kaynatsam da
yeterince parlamıyor

komşulardan utanıyorum

beyaz eski beyaz değil
ben .. eski ben değilim
//
ev sabunu kokuyor dün
sandık odasında saklandığım günler gibi
beklemedeyim
//
anneannemin elleri çok yaşlıydı
kendinden de yaşlı
bilge ellerdi
parmaklarını zor kıvırsa da
muska böreğini mahalledeki herkesten iyi yapardı
//
anneannem öleli çok oldu
çocukluğumla beraber gömdük onu
ama ben halâ aynı yaşta sanıyorum kendimi
halâ çocuk ellerim
yanılıyor tecrübelerim
ne kadar çitilesem de
olmuyor
//
avluda koşmak istiyorum
en eskiye kadar
avlu uzuyor uzuyor
sabun kokusu rehaveti
mercanköşk
köpürtüyorum sancıları
lekeli geçmiş çıkmıyor
//
ne kadar çitilesem de
çocuk ellerimi kanatıyor
yarın

11.Şubat.2008 / eda d.

1 yorum:

ARWEN dedi ki...

Her okuyuşumda etkilenmem devam ediyor. Bunun nedeni anneannemi hatırlatması, yada ortak geçmişimiz değil... İçindeki anlam...