8.4.10

merdiven adları

merdivenden düşersen
çocukluğuna tutun...

basamakları sayıyordun
hayat, sana bunu öğretti
unut onları
tekerlemeni hatırla;
''bir üç beş yedi
bunu sana kim dedi
yolda kaldı tombul kedi''
//
merdivenler çocukluğumdur benim
bir yere ulaşmak için değil
oyun olsun diye çıkılan..
eller kelebek
ayaklar aceleci
korku ilk basamakta düşer cebinden
//
mesela
babaannemlerin evinin çatısına kadar uzanan
demir merdiven,
adı ; annemin telaşı'dır
bu merdivenlerden çıkınca gökyüzüne
annem de çocuk olur
yukarı çıktıkça hem sesi, hem kendi ufalır
benim kadar olur
merdiven bizi eşitler
onunla aynı boyda olmak komiktir
//
sonra bıldırcınım karşı parka uçunca
ağaca dayadığımız merdiven
adı; leylek'tir
ben uçamam, o uçar
kanatları tahtadandır
//
kuzenimin düştüğü merdivenin adını
yalnızlık koydum
fena cezalandırıldı
o zaman söyleyemedim
ama suçsuzdur
dedem onu sobada yakınca
bin masal da dillenmeden küllenmiştir
//
merdivenle vardığım hayatlardan sonra
aşağıya bakınca
üşürüm
bir iğde ağacının
gövdesine basamaklar çakılıp aynı zamanda hem ağaç
hem merdiven olmasının masalsılığını değil de
canının nasıl yandığını düşünürüm

30.Kasım.2008 / eda d.

Hiç yorum yok: